Bewezen effectieve interventies en opleidingen in het sociaal domein

 

Commercie over de top?


Afgelopen week ging dat over een bijzondere kwestie: de grote emmer gevuld met voorjaarskatjes met de aanprijzing ‘Herfsttakken’. Het bleek dat de meesten van ons bij in- en uitgaan van de winkel steeds gepiekerd hadden over beeld en tekst. Met de vraag aan zichzelf: zie ik het wel goed, dat zijn toch takken die in het voorjaar te koop zijn? Of: ik twijfelde aan mezelf, ik ben al oud maar dit weet ik zeker, het zijn voorjaarstakken.

Ik vermoed dat, gezien de kweekmogelijkheden voorzien van nagebootst daglicht, het hele jaar voorjaarskatjes te koop zijn. Afgezien van de aanslag op het milieu, lijkt het me voor ons nakroost een verkeerd signaal ook dit product af te helpen van zijn seizoen gebondenheid, ook al ‘is er geen houden meer aan’. Eens komt het moment dat frambozen in de winter net zo afkeurenswaardig zijn als rijden op benzine. Ik neem het nog met plezier af. Echter, dat is een kwestie van tijd en mijn bewustzijn groeit met deze verkooponlogica.

Edda Heijting

« Terug naar het overzicht