Onderzoek en analyse, advies, blended learning

Bewezen effectief, betrouwbaar, toekomstgericht

Nieuwsoverzicht

 

‘We weten het wel’ inruilen……?


Het Financiële Dagblad heeft regelmatig speciale bijlagen over belangwekkende onderwerpen. Het ging deze keer over de digitale transformatie bij grote Nederlandse bedrijven.

Lees meer
 

Doordesemen


Ik koester onze democratie en er wordt aan gepeuzeld door intellectuele voormannen die beter weten. Ik zie dat er in onze samenleving een grote groep mensen is die geen weet heeft van onze democratische verworvenheden en daarover geen kennis heeft. Ik vroeg me af wat in ons onderwijs heeft plaatsgevonden; hoeveel bewustzijn hebben we meegekregen, ook van huis uit, over de werking van onze democratie en hoe kunnen we dat laten blijken? Is onze kennis voldoende en zo ja, dragen we die uit? Ik ben van mening dat we dat laatste onvoldoende doen.

Lees meer
 

Laat je cliënten held zijn in hun eigen verhaal


Zahra Lasri is klantmanager, team Participatie bij de gemeente Maastricht. Edda Heijting is opleidingsontwikkelaar van de post-bachelor ‘De Effectieve Klantmanager Sociaal Domein’; samen verzorgden zij de workshops van de BvK vanuit hun rol als professional/student en kerndocent binnen deze opleiding.

Lees meer
 

Wij hebben een YouTube kanaal!


Bekijk hier de trailer van onze post-bachelor opleiding 'De Effectieve Klantmanager Sociaal Domein'.

Lees meer
 

Honorering ZonMw van Project: Ervaringsdeskundigen in de GGZ


Hans van Eeken, ervaringswerker, en Edda Heijting hebben via haar Stichting R&D Sociale Innovaties het initiatief genomen een aanvraag in te dienen bij ZonMw om klantprofielen te ontwikkelen zodat burgers in psychische crisis bij beslissers over hun situatie beter gehoor kunnen vinden. Deze aanvraag is op 8 mei jl. gehonoreerd. 

Lees meer
 

Integraal (samen)werken


Edda Heijting publiceerde op LinkedIn het artikel over de visie van de Heijting Weerts Groep op integraal (samen)werken.

Lees meer
 

Religieuze leiders als ketenpartners?


In 2018 becijferde het CBR dat een meerderheid van de Nederlanders zich niet meer rekent tot een religieuze groepering. Het gaat dan vooral om hoogopgeleiden. Waarom zocht ik dit op?

Lees meer
 

Een kleine wereld


De wereld is klein geworden. Dat klopt als je ziet hoe snel het nieuws van de aanslag in Utrecht over de wereld zeilde. Dat de wereld klein is geworden kan ook in een andere zin bekeken worden.

Lees meer
 

Tule op de trampoline


Aan de rand van IJburg, je ziet van daaruit de energiecentrale, staat een grote, oude trampoline. Regelmatig bevolkt door kinderen die na schooltijd of op weg naar vriendjes even langskomen.

Lees meer
 

Wake up call


Je kan veel leren van je eigen of andermans kinderen, dat kan ook van de hond.

Lees meer
 

Klantvriendelijk zijn vraagt ook om nadenken


Met de wens “een fijne dag nog” ben ik helemaal klaar. Een zielloze wens, kennelijk geleerd via de bedrijfsopleiding. Klantvriendelijkheid is fijn voor de ontvanger als het oprecht gemeend is, anders kan het beter achterwege blijven. Ik stel voor het laatste te doen. Volautomatisch geuite wensen doen de ontvanger niets, integendeel.

Lees meer
 

Drie modules afgerond!


Onze professionals in Maastricht nemen een welverdiende pauze tijdens de lessen van onze post-bachelor opleiding 'De Effectieve Klantmanager Sociaal Domein'.

Lees meer
 

Artikel 'From quasi‐markets to public–private networks: Employers' engagement in public employment services'


Dit (Engelstalige) artikel (bekijk en download het artikel hier) biedt gedetailleerd bewijsmateriaal over innovatieve en veelbelovende gevallen van publiek-private netwerken in arbeidsbemiddelingsdiensten op basis van enquêtes onder werkgevers en uitkeringsontvangers, en interviews met politici, managers en consulenten in vijf Nederlandse gemeenten.

Lees meer
 

Wat is jouw Empathische Motor?


“Als ervaringsdeskundige in het Sociaal Domein is het mijn kracht om mij in te leven in de omstandigheden van andere mensen om te kunnen achterhalen wat ons drijft in de dingen die wij denken, voelen, doen.” (-Edda Heijting)

Lees meer
 

Heijting Weerts Groep verbindt!


Heijting Weerts Groep: Bewezen effectieve interventies en opleidingen in het Sociaal Domein.

Lees meer
 

Commercie over de top?


Bij AH ontmoet ik regelmatig buurtbewoners. Vaak wordt een praatje gemaakt.

Lees meer
 

Blij met werk


Onlangs was ik in een ‘eigentijds’ hotel in Parijs dat gerund werd door onconventionele dertigers. Alle hand- en spandiensten werden gedaan door mensen van niet-Europese afkomst.

Lees meer
 

Professionals Participatiewet Gemeente Coevorden


Op 11 september jl. studeerden 4 professionals Participatiewet af.

Lees meer
 

Leergroep Integraal Werken gemeenten en ketenpartners Zuid-Limburg


Leergroep Integraal Werken gemeenten en ketenpartners Zuid-Limburg studeerde af op 3 september 2018

Lees meer
 

Regionaal Werkbedrijf Senzer


De leergroep van het Regionaal Werkbedrijf Senzer studeerde af in juni 2018

Lees meer
 

Gemeente Veenendaal


Weer een groep afgestudeerden 'De Effectieve Klantmanager Sociaal Domein'

Lees meer
 

Relaties voor the rich, systemen voor 'the poor'


Goed opgeleide burgers klimmen in de pen om zaken rechtgezet te krijgen. Mensen met minder opleiding doen dat niet en de systemen weten hen te vinden.

Lees meer
 

De post-hbo opleiding 'De Effectieve Klantmanager Sociaal Domein' is geaccrediteerd


Het CPION heeft de post-hbo opleiding 'De Effectieve Klantmanager Sociaal Domein' geaccrediteerd. De opleiding is ontwikkeld door Heijting Weerts Groep samen met de gemeenten Zwolle en Maastricht, en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN).

Lees meer